Reklama dzieli się na różnorodne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak także wiele innych, jednakowoż statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie tylko – wkracza w to bezsprzecznie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego klienta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście ewentualnego klienta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.
